Beställaren är kunden till vars förmån man tillverkar staketutrustningen vidare kallad för Produkten. Entreprenören är UAB ”Tvora" som gör ett åtagande att tillverka Produkten och överlämna den till Beställaren.
1. FÖRHÅLLANDEN OCH BESKRIVNING AV TJÄNSTEN
1.1. Specifikation och beskrivning av den beställda Produkten anges i det individuella kommersiella erbjudandet vilket förberedas av Entreprenören enligt Beställarens ansökan. Entreprenören gör ett åtagande att tillverka i det kommersiella erbjudandet angivna Produkten och överlämna den till Beställarens förfogande enligt tidsfristen och priset angivna i det kommersiella erbjudandet.
1.2 Genom at godkänna det kommersiella erbjudandet förklarar Beställaren att denne har blivit bekant med Produktens egenskaper och funktioner samt villkor för tjänsten som är angivna på webbsidan och i det kommersiella erbjudandet. Produkten tillverkas individuellt enligt Beställarens mätningar och med hänsyn till tekniska egenskaper vid produktion och montering och kan inte återlämnas till Entreprenören.
1.3. Produktionstider anges i det kommersiella erbjudandet och beräknas från förskottsbetalningens datum. Förskottsbetalningens belopp anges i det kommersiella erbjudandet. Förskottsbetalningen fungerar också som godkännande att Beställaren har blivit bekant med tjänsten och priset och accepterar dem.
1.4. Beställaren ska genomföra den resterande betalningen innan denne hämtar Produkten från Entreprenörens lager (Liepkalnio 110, Vilnius) eller innan Produkten levereras till Beställarens angivna adress (extra tjänst), dock senast inom 14 (fjorton) kalenderdagar från dagen för information om avslutad produktion av stängselutrustningen och förberedelse för hämtning.
1.5. Äganderätten till Produkten överlåts till Beställaren endast efter full betalning för den. Om hela beställningsbeloppet angivet i det kommersiella erbjudandet inte blir betalt anses staketutrustningen vara Entreprenörens egendom.
2. ENTREPRENÖRENS ANSVAR
2.1. Att tillverka Produkten i tiden angiven i det kommersiella erbjudandet enligt den angivna listan och specifikationen.
2.2. Att leverera Produkten till Beställarens angivna adress (extra tjänst). Produktens lossning ingår inte i leveransen om inte annat har avtalats.
2.3. Produkten anses vara överlåten till Beställaren då denne godkänner Produktens mottagande i fraktsedeln eller i ett annat dokument som godkänner mottagandet. Beställaren ska noggrant kontrollera Produkten (nomenklaturen, kvaliteten, osv.) enligt den bifogade specifikationen. Alla anmärkningar angående Produktens uppenbara fel ska Beställaren meddela skriftligen, dvs. vid undertecknandet av fraktsedeln eller ett annat dokument som godkänner mottagandet. Om Entreprenören inte får några invändningar anses det att Produkten är av god kvalitet.
2.4. Entreprenören är inte ansvarig för försämring av Produktens kvalitet om Beställaren (eller tredje personer) har använt den för andra ändamål än en sådan Produkt brukar användas för, inte uppfyllde kraven angivna i instruktionen, bröt mot reglerna för användning av utrustning eller om Produktens synliga yttre eller andra defekter inte var beskrivna vid överlåtelse av Produkten.
2.5. Entreprenören samtycker till att lagra den förberedda staketutrustningen kostnadsfritt upp till 30 (trettio) kalenderdagar från meddelandet om slutet av staketutrustningens produktion och förberedelse för hämtning. Om beställaren inte hämtar staketutrustningen inom den bestämda tiden ska en lagringsavgift tillämpas. För beställningar över en eur-pall (120x80cm) tillämpas det 2,0 EUR avgift (utan moms) per lagringsdag för varje statistisk enhet (pall).
3. GARANTI
3.1. Produkten ges 24 (tjugofyra) månaders garanti mot dolda defekter som beräknas från fakturadatumet. Garantin täcker kostnader för den reparerade Produktens reservdelar och arbetstimmar.
3.2. Garantin tillämpas inte om:
3.2.1. Försämring av Produktens kvalitet eller dess skador är orsakade av Beställaren eller tredje personer, Produkten har använts för andra ändamål än en sådan Produkt brukar användas eller man inte uppfyllde kraven angivna i instruktionen.
3.2.2. Försämring av Produktens kvalitet eller dess skador är orsakade av force majeure. Ändringar av färgen på en betongprodukt eller dess delar och kalkfärgning av ytan på grund av väder är en naturlig process och anses inte vara en dold defekt.
3.2.3. Defekter har uppstått på grund av felaktig förvaring av Produkten. Vid lossning av utrustningen och förvaring av Produkten på utomhusområdet ska den skyddande PP-förpackningsfilmen tas bort. Produkter förpackade i den skyddande PP-förpackningsfilmen får inte förvaras utomhus och i direkt solljus. Utan möjlighet att packa upp och installera Produkten ska den förvaras i ett välventilerat rum utan direkt solljus.
4. ANSVAR OCH ALLMÄNNA KRAV
4.1. Vid Beställarens ensidiga uppsägning av beställningens utförande ska Beställaren ersätta Entreprenörens kostnader och betala ett vite för underlåtelse att följa de angivna reglerna. Vitets belopp är lika med förskottsbetalningens belopp angivet i det kommersiella erbjudandet. Förlustens belopp är lika med Entreprenörens faktiska förlust men kan inte vara mindre än 40% från beställningens totala belopp.
4.2 Om Beställaren inte betalar den mottagna fakturan i tid ska denne betala 0,02% ränta från beställningens totala belopp till Entreprenören för varje försenad arbetsdag.
4.3 Om Entreprenören inte tillverkar Produkten i tid ska denne betala 0,02% ränta från beställningens totala belopp till Beställaren för varje försenad arbetsdag.
4.4. Force Majeure. Entreprenören är inte ansvarig för fullständig eller partiell underlåtelse att utföra sina skyldigheter om det händer på grund av force majeure. Entreprenören som inte kan utföra sina skyldigheter ska meddela det skriftligen till Beställaren senast inom 15 (femton) kalenderdagar och återbetala förskottsbeloppet.
4.5. Entreprenören förbinder sig att respektera sekretessen i ömsesidiga relationer: att inte avslöja (skriftligen, muntligen eller på något annat sätt) till tredje personer någon kommersiell eller finansiell information vilken denne har blivit bekant med i samarbete enligt de angivna reglerna.
4.6. Alla ändringar och tillägg till reglerna träder i kraft endast efter undertecknande av Entreprenadavtalet. Entreprenörens och Beställarens relationer som inte är beskrivna i dessa regler eller i Entreprenadavtalet regleras av Republiken Litauens lagstiftning. Tvister som uppstår mellan Kunden och Entreprenören, om de inte har lösts genom förhandlingar, löses av domstolarna i Republiken Litauen i Vilnius.
4.7. Alla meddelanden och övrig kommunikation presenteras till Beställaren / Entreprenören skriftligen, via post eller e-post. Entreprenören och Beställaren samtycker att meddelanden via e-post har samma rättslig verkan som handskrivna dokument under förutsättning att de är skickade från Beställarens / Entreprenörens e-postadress med Beställarens / Entreprenörens uppgifter angivna i beställningen.
Tel.: +46 812410549
© 2024 UAB Tvora - Staket Experten © Alla rättigheter förbehållna